Min tid med Leona - del 5

Efter vi hoppat i laget fortsatte vi tävla ensamma. Vår nästa tävling blev Km, vi nollade grunden som gick i LC. Omhoppningen gick i LB och det var ju vår debut. Är väldigt nöjd med resultatet som blev ett ner och ett stopp, med tanke på att jag red omhoppning och Leona var lite trött..
 
Efter det åkte vi på en träningstävling i Mellerud, vi hoppade LC, LB och dubbelnollade bägge klasser! ♥
 
Sen en dag i Juli ringde mamma mig ungefär kl 14:00 på dagen och sa: ut och packa, vi åker på pay and jump i Ed!
 
Sagt och gjort, på plats hoppade Emelie Leona LD och dom nolla. Jag hoppade LC, Leona var verkligen hur stark som helst. Var helt slut efter att ha hoppat banan med ett ner, men efteranmälde oss till LB. Leona var fortfarande lika stark och pigg. Inte ett dugg trött! Hinder 1,2 och 3 gick bra. Inför hinder 4 hände något och jag vet inte vad.. men vi kraschar iallafall efter hindret och jag blev tvungen att åka ambulans till akuten. Blev sparkad i huvudet, trampad på armen, låret, knäet och foten. Läkarna trodde att jag brutit armen, knäet och foten, men medans de gipsade armen försvann en del av smärtan i benet så de gipsade aldrig den innan röntgen. 
 
Röntgen visade att inget var brutet men att muskeln i armen var väldigt skadad. Nu 1,5 år senare har jag fortfarande väldigt ont.
 
Emelie filmade ritten, lyssna extra noga innan hinder 4. Man hör nämligen mamma viska: jag tycker inte om det här hindret, jag tycker inte om det här hindret.
 
 
Kommentarerna som videon fått är inte snälla. Jag vet att rundan inte var särskilt bra, men snälla.. varför klanka ner på någon annan? Blir så sur!
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:






Trackback