Träning i Onsdags

Hoppade Leona i ridhuset i onsdags. Shit asså , den hästen slutar aldrig förvåna mig! Vi har i flera månader varit inne i en dålig period med dålig rytm , dåliga vägar , mycket stopp osv. Jag har haft ryckiga händer , dålig hålling och mycket mer. 
 
Men i onsdags var inget som det har varit så länge , jag red faktist riktigt bra. Har svårt att berömma mig själv men jag tycker verkligen det! Leona sökte nsig neråt otroligt fint. Hon var pigg och ganska stark men de är hon är som bäst! Hela tiden hade vi bra flyt i galoppen , jag hade bra hållning och var mjuk och följsam över hindrena.
 
T.ex när vi hoppar linjer har jag haft väldigt svårt för att räta upp mig efter första hindret , svårt för att kolla över hindret som kommer. I onsdags var det inga problem! 
 
Hoppade inte så högt , kanske var 80-85 cm alltså lc-lc+. Men höjden spelar verkligen ingen roll , man börjar någonstans och jobbar sig uppåt. Leona hade nog inte tvekat på 1m - 1.10 kändes det som , hon ville hoppa och hon sökte hinder hela tiden! Men hon är ju trots allt 23 och jag vill att min lilla tant ska hålla ett tag till , för hon tycker ju att detta är det bästa som finns! ;)
 
Km 2011 i Juni , LD grundomgång.
LB , en vecka efter olyckan!
Första hoppträningen några dagar efter olyckan.
Km i Juni 2012 , LB omhoppning.
Gotacupen i grästorp 1 Juni 2012 , sista omgången. Laget 2a den gången och 3a i det totala, underbara ponnysar!
Första omgången av gotacupen 2012 i mellerud! Laget kom 4a den gången.
Vår första LB , Juni i Mellerud! Dubbel nolla :D
Kommentarer

Kommentera inlägget här:






Trackback