Sjuk - hemma

När jag vaknade igår så hade jag fortfarande feber. Men det pirrade i benen haha så jag åkte till skolan iallafall! Spelade alla matcher och det var faktist inte så jobbigt. Kände mig inte ett dugg sjuk när jag väl kom igång. Våra två första matcher var sådär... Förlorade mot 8B och spelade lika mot 8A. Sedan åkte jag till läkaren och tog lite blodprover osv. Hann tillbaka precis i tid för vår tredje match. Vi spelade mot 8B och vi vann! Snabb lunch och sedan mötte vi 8A där vi också vann. Med dom resultaten gick vi direkt till final. I finalen mötte vi för en gångs skull 8A. Haha andra gången under hela högstadiet... Vi vann finalen också på straffar. Nöjd med dagen då vi kämpade som ett lag!
 
När jag kom gjorde jag iordning Leona och red ut. Red till Sjökas och hem igen , en sträcka på kanske 4 - 5 km ? :S Har verkligen ingen aning! Leona var stark , men ovanligt fin. Envis var hon också såklart. På väg hem gick vi omkull. Leonagick och drog emot diket , hon blir så himla stark i det läget! Först snubblade hon till och ramla ner på frambenen. Hon reste sig upp , men gled ner i diket så hon ''välte''. På något sätt lyckades jag ramla av före hon välte , så jag hamnade med båda benen och höften under henne. 
 
Hon försökte komma upp men gled ner i diket ju mer hon sparkade så det kändes som en hel evighet innan hon reste sig. Gjorde så fruktansvärt ont att bli mosad mot massa vassa stenar haha. Efter en snabbkoll hoppade jag upp igen då hon inte hade skadat sig något. Trots att det var på hemvägen red jag i alla tre gångarter för att kolla så  allt verkligen var okej. 
 
Idag har jag tagit det lugnt. Varit inne och bara slappat. Duschat och sånt där. Är ganska öm och stel i kroppen efter omkullridningen.. Ska leta upp spikmattan och lägga mig där en stund med ansiktsmask på fejjan. Ha helkroppsspa för mig själv. Gött ;)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:






Trackback