Resultat

LD : Hon var fin på framridningen och framhoppningen. Hoppade 2 språng på varje hinder och det kändes jätte bra! Hade flyt och hade ordning på mina skänklar. Höll om henne oredntligt. Innan jag gick in på banan så tog jag mod till mig och red fram till Nellie B , snackade lite och så. Hon klappade Leona  , både nellie och hennes mamma tyckte om Leona! :)
Inne på banan kändes hon lugn. Hoppade hinder 1 , 2 , 3 , 4 och 5. Vid hinder 6 fick man välja om man ville hoppa vattenmatta eller inte. Valde att testa vattenmattan , tänkte att den kanske skulle komma i nästa klass och då är det lika bra att ha gjort det. Hon stannade , red om och hon hoppade. Det blev ett lite konstigt hopp och svängen till hinder 7 blev inte alls bra.. Så hon stannade igen. Red om och hon hoppade dom två sista hindrena utan problem! Hon rev ett hinder men minns inte vilket..
Det var ingen bra runda , hade inte så mycket flyt eller samspel. Vägarna var slarviga och vingliga , flera gånger hamnade hon i fel galopp dessutom.
 
LC : På framridningen höll jag på att ramla av för det hoppa fram en liten unge ur en buske... Leona blev livrädd och kasta sig åt sidan haha ;) Framhoppningen gick super bra. Hade med mig henne runt skänklarna , över hindrena och i alla svängar! Innen på banan kändes det super! Vi hade ett jätte bra flyt och jag kände att jag red bra. Sista linjen var samma som i första klassen , dom hade bara vänt på den. Jag gjorde misstaget att kolla ner och tappa henne med skänklarna så hon stannade på första. Jag red om och skänkla ordentligt , hon hoppade super fint. Sen kom vi till sista hindret , det som seriöst ALLA stannat på. Självklart var Leona inget undantag.. Så när hon stannade åkte jag över huvudet , landa på röven framför hindret. Fick som tur var inte ont alls.
 
Har försökt att lägga upp filmer men som vanligt så funkar det inte. Ska prova igen , dom kommer upp så fort det funkar!
 
Wooopsii
Kommentarer
Postat av: Tuuli Elmgren

Ojdå! Hoppas att det gick bra (:

Svar: Jo det gick allt bra :)
Caroline Hellgren

2013-03-14 @ 18:53:02
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:






Trackback