Dagens

Tog in Sune runt kl 16:00. Tvättade svansen , flätade den , tog i glansspray och lindade in den ordentligt så den är riktigt fin tills imorgon! Klippte manen en bit innan jag gjorde iordning honom och började rida. Eftersom han ska tävla imorgon så red jag ganska lugnt , till sjökas och hem. Det blir några kilometer. Travade ganska mycket. Tog någon galopp och övade lite fattningar och att han skulle sakta av från galopp till skritt samtidigt som han behöll formen. Ljuger inte om jag säger att detta var ett av våra bästa ridpass tillsammans! Han gick verkligen som en klocka , öppna och sluta. Hur lätt som en plätt ♥
 
När jag kan hem klippte jag klart manen , borsta och tog i glanssray. Putsade hela Sune tills han glänste! Så fin blev han. Nu står alla hästar inne och mummsar på kvällshöet medans jag sitter här framför datorn och lyssnar på musik. Chattar med lite vänner om planer inför lovet! Kul kul :) 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:






Trackback