Tisdag

Vaknade imorse , trött som aset :( Släpade mig iallafall till skolan. Var skönt att träffa alla vänner! Lektionerna var halvtråkiga... Men det gick. När jag kom hem tog jag en ridtur på Leona och en promenad med Sune.

I början var Leona pigg och ganska stressad , hon var stel och inte alls samarbetsvillig! Jobbade henne på några små volter på grusvägen och hon mjuknade upp lite. När vi kom ut till brevlådorna så fick hon värsta spelet , stegra och hoppa... Vet inte ifall hon såg ett rådjur eller så. Travade henne hemåt i långa steg , när vi kom hem jobbade jag henne på en volt i skritt. Ställde , böjde och tränade på att byta varv utan att hon tappa formen. I slutet blev hon riktigt fin så jag provade i trav och det gick ganska bra så jag är nöjd :)

*
Foto : Maja Simonsson .
Kommentarer

Kommentera inlägget här:






Trackback