Skitsnack

På internet kan man vara vem man vill. Så jag fattar verkligen inte grejen med att så många väljer att vara idioter? Vad är meningen , jag menar vad tjänar ni på det? Visst att ni vill känna er lite tuffa , vara personen som tryckte ner en annan. Över internet. 

Internet är en stor grej , för stor nästan. Folk använder det på fel sätt. Mobbning kallas det. En stor anledning till att folk håller på som dom gör är att dom inte vet vad dom sysslar med. Bara att trycka på några knappar och sedan på ''skicka'' för att få lite mer självkänsl. No big deal ;)
Men det gör verkligen mer skada än vad folk tror. Ett liitet ordet kan gör riktigt ont. Jag antar att dom flesta av er vet vem Amanda Todd är/var? För inte er som vet , det var en tjej som flasha för en kille. Han tog kort , la ut det på facebook. Folk började mobba henne under några år , hon försökte ta livet av sig en gång genom att dricka blekmedel men lyckades inte. Mobbningen blev värre och hon begick självmord i höstas. Allt detta pga av en grej som hände över internet. Det är SJUKT , hur kan folk gå så långt? Så långt och så hårt så folk tar livet av sig?

Blir upprörd bara genom att tänka på det , vet inte riktigt mer vad jag ska skriva. Behöver ta en paus och andas lite. Det jag vill få fram är iallafall att folk borde tänka sig för , INNAN det är för sent.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:






Trackback