Hoppning med Blaisy

Igår var första gången någonsin som jag hoppade med Blaisy och första gång jag red henne på några månader. Annars är det ju alltid hennes ägare som rider eftersom jag har mina att ta hand om!

Tyckte ändå att det gick rääätt bra ;) Hon är ju pigg och stark men vi löste det på ett okej sätt. I början var hon även väldigt stel i bägge sidor men mest åt höger. Jobbade henne lite med små volter och hon mjuknade upp en del :)
Vi red mycket cavaletti , vissa hoppa hon över och vissa gick hon väldigt fint över. Sedan när Ida la in ett litet hinder så blev det full fart igen ;) Skippade en stuts övning eftersom hon inte är i full kondition men var med när vi hoppa en ''bana'' på 4 hinder på slutet. Hoppade kanske 40-45cm? Gick iallafall bra , blev inte högre då hon var väääldig trött. Är ganska nöjd med träningen , kan lägga upp film sen eftersom jag har fått önskemål att lägga upp videos från tävling och träning.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:






Trackback