Här ska det stå en rubrik

Hej. Dålig uppdatering idag , jag vet. Förlåt :( Tänkte iallafall berätta lite om gårdagens ridning + dagens hoppning och jag börjar med gårdagen ;)

Fick trots allt bli så att jag bara red Leona. Var så satans kallt , höll på att dö typ. Eftersom det var såå kallt så red jag barbacka , eller ja i början gjorde jag det ;) La på henne ett fleecetäcke och skritta henne ut till vägen. Hon var så snäll och lugn! Problemt kom när vi skulle vända hem , hon hoppa högt upp och långt framåt. Bocka och sparka bakut i typ en minut. Men kvar satt jag , för att få henne farmåt lär jag henne trava. När hon blir så uppjagad gå hon gärna i form , så jag red henne ganska ställd. Så hon skulle tänka på något annat än att busa! Det gick bra i ungefär 80 meter? Sen explodera hon igen. Hon hade sitt lilla spel i en liten stund ;) Travade hemåt , tog in hon i stallet och slängde på sadeln snabbt. Gick mycket bättre! Hon blev riktigt fin och lugn , i galoppen var hon dock väldigt stark men gick ändå i väldigt fin form för att vara en tjockis ponny! ;)
 

Hoppning. Hoppade Sune idag i ridhuset med bett , för första gången sedan i somras och det gick super! Han var pigg , framåt och bara njöt av livet haha. Han sparka bakut lite här , lite där och lite överallt! Vi jobbade på linjer , han var PIGG vill jag lova. Lite jobbigt var det eftersom han gärna busar iväg efter hindrena och lägger in ett bocksprång eller två. Men idag var det kontroll som gällde, det blev väl en blandning ungefär haha. Jag är endå nöjd. Stora killen ♥
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:






Trackback