Dagen

Var ju på Nuntorp idag. Dagen har varit riktigt riktigt kul! Har lärt mig massor , så dagen har varit nyttig för både mig och Sune.
 
Vi började dagen med en fika. Sedan skulle min grupp ha en träning med Stellan i Horsemanship. Lärde mig så sjukt mycket. Alla skulle få prova med sin egna häst , men när jag släppte lös Sune i korallen så sparka han mig så Stellan fick ta han. Det gjorde gött ont kan jag lova, är iallafall nästan bra nu. Som Stellan sa , det var bra att han tog han. Jag hade aldrig klarat av det , han är så himla domenant och hög i rang så han vägrar släppa in någon annan. Men efter en ganska lång stund när han lugna sig och slappna av så blev det bättre. Han var så himla avslappnad när han inte längre var ledare och behövde hålla koll på allt! Detta var riktigt nyttigt för Sune , så tror att jag ska gå en sådan kurs med honom.

Efter horsemanshipen tog vi in hästarna i stallet och gjorde i ordning dom inför hoppasset. Vi tränade för en som hette Lisa. Vi hoppade inte alls högt , högsta låg på ungefär 90cm skulle jag gissa. Sune va lite bökig i början i vänster galopp , men när vi galopperat i höger också så släppte han i vänster. Han var jätte fin , pigg och framåt. Han bjöd verkligen idag. Hade det bettlösa så det blir även det i framtiden också. Känns så mycket säkrare och mindre nervöst liksom :)

Efter hoppning var det lunch. Vi åt soppa och (hembakat?) bröd, gott var det :) Snackade lite med Stellan under lunchen om Sune och hans beteende. Efter lunchen var det rundvandring. Vi kollade internatet , matselen där och lite olika salar. Vi kollade det andra stallet och smådjur stallet. Vi klappade kaniner , grisar , får och kalvar. Spännande spännande. Tror nog det blir Nuntorp för mig efter högstadiet. Vill vara nära hemma , men endå bo borta på ett ställe där jag kan ha med min häst. Nu har ju Nuntorp byggt om svinhuset till stall så att eleverna kan ta med sina hästar , awesome. Super fint var det. Det var där vi hade hästarna under dagen.

Efter rundvandringen sadlade vi hästarna ännu en gång för att rida ett dressyrpass! Stellan var det som tränade oss. Shit , vet inte hur jag ska beskriva träningen mer än med ''WOW'' . Det var helt ärligt det bästa passet som jag ridit på Sune i dressyr. La upp en film förut men vet dock inte om den kommer publiceras , videofyme laggar.. Ska kolla närmare på det alldelles strax :) Pappa filmade inte under den bästa delen av träningen , Sune hade hunnit bli lite trött och seg eftersom det var i slutet. Iallafall , vi tränade på att ha dom böjda åt fel håll osv! Sune släppte verkligen ner mig i sadeln , på rätt sida. Fick den där känslan you know. Allt stämde och gick så himla fint! Han gick som en klocka , kanske ska satsa på dressyr? ;) Åhh kan verkligen inte beskriva med ord! Gick verkligen SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR bra och jag är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR nöjd!

Det var en trött men riktigt glad kille vi ställde in i transporten innan vi gick och fika. Efter det bar det hemmåt. Mockade två boxar och packade upp så fort jag kom hem. Är trött nu , ska kolla något avsnitt av Pretty Little Liars och sen sova, Vi hörs imorn , lovar :)
 
Han kan allt ;)
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:






Trackback