Hästarna idag

Leona började jag att rida. Red henne på fältet tillsammans med Sarah , skrittade läääänga innan jag travade lite och galopperade ett varv. Jobbade henne inte alls något eftersom jag har gjort det dom två andra dagarna och hon är ju som sagt under igångsättning. Men hon var lugn och snäll , inte bråkig. Traskade bara på i sitt vanliga lunk. Efter en stund bytte jag och Sarah häst.
 
Blaisy var PIGG. Som vanligt , jag travade lite , ställde och böjde. Hon är väldigt stel , förra ägaren som haft henne i 8 eller 9 år har bara låtit henne springa rakt fram i full fart. Inget annat.. Därför är hon väldigt hetsig av sig. Man måste jobba väldigt mycket för att inte få hon att springa i 780 km/h. Tyckte det gick bättre än vad det brukar faktist.
 
Sune gick inte alls så bra idag. Han var stel och ovillig. Han är lite sån , har han bestämmt sig för att han inte vill något. Då gör han det inte.. Ingen snack om saken liksom. Höger varv gick helt okej. Han lyssna på hjälperna helt okej. Men vänster , det var som om han hade en spärr. Hur mycket jag än försökte så gick det INTE att fatta vänster galopp... Tog nästan en kvart innan det gick. Galopperade ett varv i vänster och sedan skrittade jag av han länge.
 

 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:






Trackback