Gårdagen

Igår red jag Sune. I början var han stel och lite trög , men han mjuknade snabbt upp och blev rikigt fin. Tränade på att byta galopp. ALLT satt helt klockrent verkligen , är så himla stolt och nöjd över min prins. Han gick i fin form , blev inte springig trots att han var så pigg! Som belöning fick han busa av sig på slutet av ridpasset. Galoppera upp för backen två gånger. Sedan travade jag och skrittade av honom. Tog in honom i stallet , borsta och klippte manen , svansen och pannluggen. OM de behövdes asså ;)
 
Släppte ut honom och tog in Leona. Klippte svansen , pannluggen och mustaschen. Det behövdes där med. Tog av henne täcket och gick en promenad i mörkret. Efter det tog jag in henne , borstade och la på täcket igen innan jag släppte ut henne en stund till. Fixade klart i stallet och gick sedan in :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:






Trackback