Min tid med Leona - del 4

När vi började träna privat så gick allting mycket bättre. I slutet av 2011 blev det prat på att starta ett hopplagpå klubben och jag fick frågan om jag ville vara med, självklart ville jag det. Så i början av 2012 tog jag grönt kort och åkte på min första riktiga tävling i Mars eller April, minns inte riktigt. I första klassen var vi nolla och fick vår första ''riktiga'' rosett. Känslan var verkligen obeskrivlig. I andra klassen var hon väldigt fin, men hon tvärnita mot ett spygrönt hinder som inte var med i första klassen, jag gjorde en framåt volt och flög in i hinderstödet haha. Men vad gör de, hade endå fått en bra känsla för tävlandet.
 
Sen var det första lagtävlingen som gick i Mellerud. Var nolla i förklassen men utanför placering. Ett ner i lagklassen tror jag, men eftersom de andra var felfria så fick jag också hoppa om och var nolla i omhoppningen.
Laget kom på fjärde plats den gången, det var 12 lag med så en utanför placering.'
 
Nästa lag tävling var två veckor senare, i Falköping. Hon var så himla fin där! 7e placering i förklassen och 5e placering i lagklassen. Våra första placeringar ihop. Tyvärr var det bara jag och en till i laget som var felfria så laget gick inte till omhoppning den gången.
 
Detta var ju dock inte den snyggaste rundan vi gjort haha.. Jag red som en kratta, men Leona bara levererar ♥
 
Två veckor efter Falköping så var det sista lagtävlingen som gick i Grästorp. Leona var så jäkla fin där! I förklassen hoppa vi grunden felfritt, fick ett stop på sista hindret då jag tog en för snäv sväng. Hade dessutom ingen balans nästan efter som jag tappa stigbyglarna på näst sista hindret i grunden och hoppa nästan hela omhoppningen utan stigbyglar. Vi var felfria i lagklassen och felfria i omhoppningen där. Laget kom 2a den gången och 3a i det totala så vi var jätte nöjda! Det var första tävlingen i vår nya, underbara sadel dessutom :)
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Anonym

Guuud vad fina ni var/är super ! Och du rider henne så sjukt bra ! Har faktiskt sett dig på en tävling en gång eller pay in jump i dals-ed när du red Leona ❤️❤️

2013-12-30 @ 17:18:42

Kommentera inlägget här:






Trackback