Min tid med Leona - del 3

När vi kom hem från km:et väntade en inte så kul överraskning, en av hästarna som bodde hemma hos oss hade blivit knivskuren. Veterinären fick koma ut och sy, och vi vet än idag inte vem som gjorde det.
 
Även den sommaren badade vi mycket, red ut och bara hade det mysigt. Jag och Leona åkte hem till min kompis Moa, där var vi i nästan en vecka och red ut och tränade tillsammans med Moa och hennes ponny och Emelie och en häst hon lånade av Moa.
 
Vi ''tävlade'' inget mer den sommaren, hoppade bara lite hemma. Det var sommaren 2011.
 
 
Hösten kom och jag började i sjunde klass. Åkte på ännu en tränings tävling. På nuntorp, samma som ett år innan. Hoppade 50, 60 och 70cm. I 50cm kom vi 2:a och vi vann 60 och 70cm.
 
Efter detta började mitt intresse för hästar minska, jag satt flera gånger och skrev på Leonas annons.. Men som jag är otroligt glad över nu så valde jag till slut att behålla henne och efter ca 2 månader blev jag återigen intresserad och började träna. Det var den hösten jag slutade på ridskola och började träna privat istället på varannan onsdag.
 
 
Kommentarer
Postat av: Elin k

kan inte du skriva om olika ponnyer/hästar du ridit? (även om du ridit dom en gång bara typ) och berätta om dom? :)

2013-12-10 @ 20:51:52

Kommentera inlägget här:






Trackback