Söndag

Som sagt så har jag varit hos farfar idag. Efter det så åkte jag till Torp , hittade typ inget särskilt. Fick med mig ett Hv polo iphone skal bara :) Jag lämna grejer som folk har köpt och så.
 
När vi kom hem så bytte jag om och gick ut i stallet. Gjorde iordning Leona. Putsade lite extra idag , tvättade svansen och spraya henne med glansspray :) Normalt så brukar hon typ dö när man sprayar henne på kroppen men idag så gick det riktigt bra! Hon stog stilla och skaka lite bara. Eftersom hon tycker att det är så obehagligt så brukar jag inte spraya annat än i svansen...
 
Jag red hon lite hårdare idag. Red på ett vanligt tredelat tränsbett. Hoppa lite små hinder på ca 50cm. Red volter , öka och minska stegen , höjde och sänkte tempot och jobba henne i form. Hon var super fin! Sköt upp ryggen , bjöd framåt och sökte sig neråt! På slutet så fick hon galoppera hela biten ute till vägen , trava hela vägen hem. Efter det hoppade jag av , spände upp sadelgjorden och gick med hon en bra bit.
 
Efter ridturen fick hon på sig ett gosigt fleecetäcken. Alla hästarna fick kvällsmat och så.
 
NU så ska jag snart gå ut och byta täcke på Leona , efter det väntar duschen och sen sängen! :)
 
 
//carro
Kommentarer
Postat av: R I D F J O L L O R

riktigt fin blogg, bloglovin byte? :)

2012-09-24 @ 10:00:02
URL: http://ridfjollor.blogg.se

Kommentera inlägget här:






Trackback