Resultat Östadkulle

Som jag nämnt tidigare så har jag varit i Östadkulle idag och tävlat. Hemma hos Nicholai von Benzon Hollesen. Från ponnyakuten 2 :) Dagen har varit ganska bra , förutom att det regna ganska mycket så framridningen och framhoppningen var mest lergegga..
I LD+ så blev vi dubbel nolla , hon var jätte fin! Kom trea , precis utanför placering :(
På framhoppningen inför LC var hon helt lagg , sparka bakut och hade sig , flög i luften när någon ponny sprang förbi. Hon hoppa av tidigt på varenda hinder.. När jag sedan skulle skritta henne lite i en gräshage så la hon sig ner och började rulla. Jag fick kasta mig av och dra upp henne! Detta är verkligen inte likt henne , har aldrig hänt förr :S
Inne på banan var hon också värre än vanligt. När jag fatta galopp så sparka hon bakut , mot första hindret fik jag verkligen ta tag i henne, hon var ruggit stark! Tyvärr fick vi ett pet på hinder 4. På hinder 6 stoppa hon och hoppa åt sidan så jag blev hängandes på vänster sida av henne , kunde inte komma upp igen så jag fick hoppa av och det räknas ju tyvärr som en avramling.. Skratta hela vägen ut från banan, de var nog de snyggaste jag någonsin gjort ;)

Jag är trots allt nöjd med dagen. Hon hoppa satans bra och var riktigt fin! Felen var mina fel. Räta inte upp mig ordentligt och då blev balansen lite taskig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:






Trackback