Åsiktsinlägg - Kan man bli för lång för en islandhäst?

Fick förslaget att skriva ett åsiktsinlägg om detta. So lets go ;) Detta är verkligen inte mitt ämne om man säger så , jag har suttit på en islandshäst EN gång i hela mitt liv , inget proffs direkt men :) Ämnet är iallafall : Kan man bli för lång för en islandshäst?
Jag som hoppryttare anser att det där med längden är väldigt viktigt , så svar ja. Man kan bli för lång för en islandshäst. Rent ut sagt så tycker jag att det ser förjävligt ut när massa gamla gubbar rider omkring på EN LITEN PONNY. Islandshästarna är ju dock otroligt viktbärande så jag skulle inte tro att dom tar någon större skada utav det. Men enligt mig så är det iallafall väldigt fult. Det är ju förstås upp till varo en , alla har sin egen smak. 
Iallafall så kan man vara något längre än på någon helt vanlig ponnyras. Men inte såhär lång liksom:
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Emelie

De va inget förslag mer en fråga men okej :) :/

2012-11-23 @ 18:55:13
URL: http://emeliepalmen.blogg.se

Kommentera inlägget här:






Trackback