Just chillin'

Hej! Ledsen att jag inte bloggat tidigare idag men jag har inte kunnat. Kom hem från Falköping runt kl 17-18.00 tror jag. När vi kom hem så lämnade vi Leona i sommarhagen , sedan åkte vi hem och mamma lagade mat.
Vi åt fläskfilé gryta med brunsås och makaroner xd
 
Jag är nöjd med dagen trots att det inte blev någon felfri runda.
 
LC:
 
På framhoppningen stämde inget , hon var okonccentrerad (stavning??) , lat och väldigt trög! Hon tog inte i när hon hoppa och jag hann bara hoppa ett på varje hinder.
Men jag red in med tanken på att ändå komma runt. Grunden gick bra och hon var superfin! Kände att hon var väldigt svängbar och det utnyttjade jag lite för mycket. Tog en väldigt snäv sväng till hinder 10 , hon halka till och rev  :'(  Då var underlaget lagomtorrt och så , så det var väl mest att hon snubblade.
 
Efter LC så fick vi vänta hela klass 2 som var LC+. När d-ponnysarna höll på i klass 2 så började det regna och fyfan vad det regna! Dom fick avbryta tävlingen pga det. När det börja igen så var banan bara lervälling , det var tungt att rida i ock skvätte som fan! 
Innan klass 3(LB) så började det såklart regna ännu mer xd
 
LB:
 
På framhoppningen kändes hon ganska bra , kanske en smula trött. Men inte så farligt liksom
När jag red in på banan kändes hon lugn men ändå pigg  :D  Lagom temprament!
Hinder ett och två gick bra , trots leran. Hinder tre tveka hon lite men hoppade. På fyran stannade hon , så jag red om i en volt och hon klara det. Men hon stanna på femman också och det innebar ju att vi blev uteslutna  :(  Men det var inte Leonas fel , hindrena var maxade och hon var trött. Trött efter första klassen och från att ha stått i transporten hela klass 2 och resan till Falköping på ca 2 timmar!
Leran gjorde det tungt och jobbigt , hon fick helt enkelt ingen chans... 
 
Men jag är nöjd , man lär sig och blir bättre hela tiden. Man måste misslyckas för att lyckas!
 
Framhoppning:
 
LB:
 
 
 
 
 
<3<3<3
 
//Carro.H
Kommentarer

Kommentera inlägget här:






Trackback