Duschen

Hej! Nu har jag nyss kommit hem från ridturen.

Jag är verkligen mer än nöjd med min lilla ponny!
I början var hon lite tjafsig och ville inte lägga volter , då började hon hoppa och resa sig, vara allmänt dum och bråkig. Till sist gick hon iallafall fram och bråkade inget mer. När jag hade skrittat kanske 400 meter började jag jobba henne i traven. Jobbade med intervaller , 5 långa 5 korta osv. Det gick faktist riktigt bra! Hon lyssnade och var framåt och pigg! Hon sköt upp ryggen och gick i rätt ställning och böjde snyggt på nacken.
När det gick så bra så började jag jobba hon i galoppen.

Hon bjöd verkligen framåt och galoppera med kraftfulla steg! Det ända jag behövde göra var att sitta ner , hålla stadig hand och hålla om med hälarna. Hon var kanon fin! Ansträngde sig något otrolig och sökte sig neråt!
Det blev lite problem med att fatta höger galopp, men efter en stund mjuknade hon och även höger gick så himla bra!
Avslutade med att låta hon galoppera med huvudet lågt , bara springa utan att jobba! Efter det skrittade jag henne resten av vägen hem. Jobbade henne i form ungefär hälften av skritten :)

När vi kom tillbaka till hagen borstade jag av henne och tränade lite böjning i sidorna med morötter , hon var inte alls stel, så idag var en riktigt bra dag :D

Nu ska jag snart hoppa in i en go varm dusch! Efter det blir det att plugga biologi , historia , tyska och engelska! ;)
Hörs later on :D

Kommentarer
Postat av: Tova

Så obeskrivligt söt!

Vad är dte för ras? :3

2012-08-30 @ 17:47:09
URL: http://kazince.blogg.se

Kommentera inlägget här:






Trackback